varukorg Din varukorg är tom.


Sagoserien (C)
Visa större bild


Sagoserien (C)

Pris: 270 kr (286 kr inkl moms)

Art. nr: 7943-106-8

Vi har nu påbörjat nästa steg i lättlästa böcker. Den ökade svårigheten är att vi tar med ng-ljudet i texterna. De har som tidigare fraserad text och korta meningar. Innehållet i den här första (C)-serien är sagor och sägner. Har ni träffat vittrorna, eller sett varulven? Vet ni varför näckrosorna i Fagertärn är röda eller har ni letat efter skatter? Texterna illustreras med finstämda bilder av Margareta Rudebeck. Böckerna säljs i en bunt med 6 olika.

I serien ingår:
Vittrorna
Den röda näckrosen
Jätten från Skanör
Varulven
Skatten
Näcken

• A5-format • 16 sidor i vardera • Lena Stiessel



Du kan också vara intresserad av dessa produkter


Gå tillbaka